Výlety

Počasí: baječné

obrázek1
Den první-příjezd
Ještě než odjedeme si tento velmi povedený výlet dát po druhé, měl bych ještě připsat pár slov k výletu.

Ani nakonec nevím, kdo na nápad s Děčínem přišel. Rozhodlo taky to že Jitka má v těchto místech chatu, tak jsme spojili výlet i s návštěvou její chaty (včetně večerního grilování!). Byl to taky zatím náš nejdelší výlet-víkend už nám nestačil, tak jsme výlet protáhli na 4 krásné dny strávené chozením po skalách v okolí Labských pískovců a občasnými cyklo výlety.

1. Den (K Jitce na chatu)

Cesta začala jako obvykle na nádraží, trasa Praha - Děčín uběhla jako voda a už jsme nasedali v Déčíně na kola. V Děčíně nastalo mírné bloudění, ale potom už nás Jitka vedla bezpečně na svojí chatu blízko Benešova nad Ploučnicí (cca 30 km). Na další cestování už nezbyl čas, tak jsme večer strávili připravou večerního grilování. Masa byla dosti. Grilování se ujal Vláďa s Fránou, silně se podlévalo marinádou a výsledek chutnal vyborně. Jitka sice trochu rýpala ale sranda musí být :-)

obrázek1
Labské pískovce
2. Den Jetřichovice, Mariina vyhlídka

Druhý den jsme si po čtvrteční probdělé noci trochu přispali a na cestu jsme vyrazili až k obědu. Polední gasto nesmělo chybět a dále se pokračovalo směr kemp Jetřichovice. Jak jsme se postupně blížili, postupně přibývalo různých pískovcových útvarů a skal.

Po příjezdu do kempu musela Monika trochu bojovat s velmi neochotnou obsluhou kempů, která tentokrát byla asi jedinou vadou na kráse jinak celkem pěkného kempu.

K večeru jsme si naplanovali výlet na výhlídku Mariina skála, jeden z pěknách symbolů kraje (teda samozřejmě až po Pravčiské bráně, která přišla na řadu hned o den později.). Stoupání na skálu po nekončících lesních schodech je opravdu sportovní vykon. Výhled je fantastický a poblíž na hřebenu se nacházejí další dvě krásné vyhlídky.

3.Den Pravčitská brána- symbol kraje

Pravčitská brána - symbol který uvidítě všude. Na reklamách,na pohledech, v propagačních letácích měst i hotelů a penzionů. Osobně jsem tam ještě nebyl a se mnou spoustu lidí, tak cíl pro třetí den byl jasný. Už jen jak se člověk blíží směr Hřensko, vidí jak turistu přibývá. No nic pro milovníky opuštěných krajin. Cesta vede ja k je už v tomto kraji zvykem po hřebenu z kterýho je krásný výhled. Jirka s Krůšou v sobě neschovali svého objevitelského ducha a vydali se po neznačené cestě kudyma prošel asi jen málokdo. Když člověk přijde k Pravčitské bráně, musí zaplatit vstupné a teprve poté se může dostat do nejbližšího okolí a kochat se okolním výhledem.

4.Den Odjezd

Čtrvtý den se nesl ve znamení krátké projíždky, koupání a cesty domů. Všichni jsme se vrátili příjemně unaveni, já z neděle mírně opalený až by se dalo říct že spálený, Vláda dodal spoustu fotek, určitě všechny krajinky stojí za zhlednutí, i když jak jsem se koukal v žebříčku zhlednutí vedou fotky z osobama. Vidět kdo s námi jel je přece taky duležité.

Labské pískovce
A společná nakonec
Odkaz na další fotografie
Odkaz na další fotografie č.2
Odkaz na další fotografie č.3

Přidejte vlastní výlet na stránky..