Výlety
www.srazcyklistu.cz-Výlety do okolí Prahy
Dnes je 19.3.24,svátek má :Josef
Přihlásit / zaregistrovat
Srazcyklistu.cz >> Naše výlety >> S kolem na Mácháč (celovíkendák)

23-24.6 S kolem na Mácháč (celovíkendák)

Organizoval: Zdenda

obrázek1
Na startu
Pátek 23.6
Tento doslova kultovní výlet jsem si nemohl nechat ujít už proto, že mne zajímalo jak se změnilo okolí Máchova jezera kde jsem dlouho nebyl. Na čele mém a organizátorů určitě přibyla nejedna vráska při sledování předpovědi počasí která jasně a nekompromisně říkala, že zmoknem jako myši. A 30 minut před odjezdem z domu jsem byl skoro rozhodnut nikam nejet, protože hustě pršelo už 2 hodiny. Nakonec jsem vykřesal trochu optimismu a přece jenom jsem vyjel. Tomu nejhoršímu jsem se uspěšně ubránil pláštenkou a za chvíli konečně přestalo pršet.
Na srazu už všichni tunili svoje kola, takže jsme mohli po krátké poradě vyjet. Pod vedením Zdendy a Jirky krušnohorce jsme vykličkovali z Prahy. Zpočátku po hlavních tazích, později po příjemných okreskách a nakonec lehce offroad po cyklostesce jsme se pohodovým tempem nablížili do lokality Kokořínský Důl. Marná snaha, nejen cyklistikou je člověk živ a hlad některým připomněl, že nejsme stroje. Tak začal zoufalý pokus najít v tomto kraji fungující hospodu (na urovni) kde vaří. Míša dokonce zkoušela ulovit asi 15Kg sumce co ukazovali rybáři u stánku s pivem a dalšími nic moc pochutinami. Nakonec to museli všichni pořešit z vlastních (skromných) zásob.
Utábořili jsme se ve veřejném tábořišti kousek za Kokořínem. Pouze místo pro stan a užitková voda. Zcela grátis. Stavba našich stanů nezabrala mnoho času kromě hangáru Jirky krušnohorce. Po asi cca. 30 min. se to konečně povedlo. Mě by asi ruply nervy a kdybych měl polní lopaktu tak bych snad raději vykopal díru v zemi... Dobrou noc.
obrázek1
Koupání, opalování, pohoda
Sobota 24.6
Sobotní ráno bylo odměnou za páteční deštivé odpoledne. Co naplat, vstávat a cvičit... A nebo raději krátký výlet na Kokořín. Jeli jsme Míša, Vašek, Alesia a já. Není nad to pěkně se po ránu projet a porozhlédnout z hradní věže do kraje. Místní fauna v podobě poštolek se ukázala také jako velká atrakce. Při návratu lehká snídaně u stánku (brr..) a zpátky do tábora. Míša si dala Kokořín ještě jednou aby si pamatovala, že nemá nechávat mobil na pokladně. Zabalit a jedem. Vašek a Alesia si chtěli prohlédnout ještě nějakou tu gotiku a tak jsme se rozdělili na dvě skupiny. No vlasně na tři, protože Eda s Katkou nás stíhali z Prahy. V poledne konečně došlo i na oběd v restauraci (mňam..). Lážo pláž ojsme pak pokračovali směr mácháč. Došlo samozřejmě i na nějaké ty kopce a za odměnu i na bezva výhledy například na Bezděz a další dominanty v okolí. Všudypřítomné útvary z pískovce burcují fantazii a nedovolují jet rychle. Proč taky.
Jsme v Doksech.Doplňujeme proviant a jedeme do kempu Borný. Už v plné sestavě. Platíme a stavíme stany. Tentokrát žádné potíže. Bezva místo asi 30m od pláže. Je krásně, ale zima a děsně fouká. No to je taky důvod proč je tu tolik serfařů. Nakonec několik odvážných jedinců neodolá a jdou do vody. Voda je docela teplá ale výtr je ssttuddeennýý brrr.zzz. stálo to za to. Jdem si dát večeři. Polívka byla dost hnusná. Smažák o něco lepší. Dívčí retro kapela vyburcovala některé účastníky k vlastní produkci na pláži. Sice neměli k dispozici žádný doprovod, ale zato texty byli super. Pořád strašně fouká. Hvězdy na hlavou. Jdeme spát.

Neděle 25.6
V neděli se mi obvykle nechce nic dělat, ale snídani jsem si udělal. Je krásně a nefouká. Někdo balí protože spěchá domů, někdo se jen tak poflakuje. Nakonec zůstává Míša, Zdenda, Dalibor a já. Jdu si zaplavat a zalenošit na pláži, ostatní jdou na malou tůru do skal. Na oběd měníme lokál. Jídlo ujde a Březňák nám zvedá už tak dost dobrou náladu. Ještě vykoupat v chemicky ošetřené vodě Máchova jezera a je čas zvednout kotvy.
Mě cesta vlakem neláká a tak pouze doprovodím zbytek výpravy. Startuju 16:45 z Doks a jedu trasu Tachov-Ždírec-Bořejov-Blatce-Střezivojice-Dobřeň-Jestřebice-Kokořín- Kokořín Hrad-( tenhle úsek je moc pěknej ale dost kopcovitej )pak kousek po cyklostesce 15,12 a 141. Je dost horko a tak zastavuji u několika hospod. Ztrácím cestu poblíž Lhotky ( ne, nejsem opilý) a nacházím ji opět v Kelských Vinicích. Pak už následuje pouze nudná rovina ve směru Kostelec a Praha.
Dalo to pěkných 95Km. Teprve okolo 22:50 mohu spočinout v křesle před počítačem a říct si:
Fajn vejlet, tak kam to dáme příątě ?
16.7.2007 Vladimír
Nedělní výlet na blízké skály
Skupinové fot
Odkaz na další fotografie

Přidejte vlastní výlet na stránky..